Midsommar

I torsdags kom jag till familjen med min bror efter att jag vart smakråd åt honom i Karlstads alla herrkläd- och skobutiker ;) VI packade om och åkte upp till sommarstugan, fixade och grejade så vi var alldeles svettiga, så första badet i Viken för i år blev av! :)
 
Bästa badplatsen jag vet! :)
 
På midsommarafton kom mina mostrar och deras familjer upp, plus två andra familjer som är vänner till oss och senare dök Johanna upp :D I sommarstugeområdet anordnades dans kring midsommarstången, vi åt midsommarmat, jordgubbar och glass, godis, dansade till lokal DJ på dansbanan med folk i alla olika åldrar, varav jag och Hanna var uppe på scenen och showade en stund, haha :P Vi badade en sväng och ännu senare nattbadade min kusin och Johanna, och de frös nästan fast enligt dem själva så jag ångrar inte att jag inte badade :P Vi värmde oss med thé på altanen när vi kom hem och la oss till slut i den fullpackade stugan. 
 
Den yngre generationen som var med,  och som den blivande förskollärare jag är dansade jag självklart med dem runt midsommarstången ;)
 
Johanna kom och blandade goda drinkar! :D
 
Brorsan hittade ett perfekt anpassat paraply! ;)
 
Mörkerbad!
 
Dagen efter firade vi Martin som fyllt år och mamma som fyller år på fredag, innan jag, Johanna och Martin åkte med Marcus till våra kusiner på pappas sida som hade sin årliga midsommardagsfest. Efter lite dramatik, mycket snack och fika åkte vi vidare mot Olstorp och Scotts, som är given tradition på midsommardagen :D Som alltid var det knökat med folk och många man kände! Livlig bugg, allsång och några shottar - 3,5 timma har aldrig gått så fort! ;D Resan hem var jag sjukt hes, och på söndagen hade jag ingen röst alls... :S Inte bra att festa med förkylning! På kvällen var jag bjuden på kalas hos Johanna och då fick jag kämpa för att kunna få fram det jag ville ha sagt :P
 
Eftersom det inte blev så många kort på folk eller midsommarkransar på midsommaraftonen togs de dagen efter istället ;) 
 
Släkten är bäst! :)
 
Midsommarfina Ebba, jag, Bella och Johanna :)
 
Taggade för partejday number TWO!! ;D 
 
En genomlyckad midsommarhelg, en borttappad röst, det var det värt! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0