Vila i frid finaste Ladie <3

Det var en bra helg som gick förutom att jag förlorade en familjemedlem i fredags. Vår fina första hund Ladie fick somna in efter att de upptäckt en tumör vid lungan och cancern hade spridit sig så pass att hon inte hade klarat sig mer än någon månad till. Det hela gick väldigt fort och mamma var med henne i Skövde i torsdags men där såg de bara något på röntgen som kunde vara lunginflammation eller tumör. Vi kunde ju förvänta oss det värsta men jag blev ändå väldigt chockad när jag fick veta det på fredagen. Som tur är hade jag Johanna och Julia hos mig, så jag fick ändå prata av mig och kramas. Jag förstår att mamma och pappa lät henne somna in där på djursjukhuset i Västerås, med proffsiga veterinärer som sa att de hade tagit det beslutet om det varit deras hund. På det viset slapp hon lida mer än nödvändigt. Hon har varit med om mycket ändå snälla Ladie. Ehrlichia från fästingbett, livmoderinflammation som ledde till att den fick opereras bort och glasbit i tassen, är bara några av de åkommor och skador hon drabbats av under de snart 9 nästan hon levt. Stackarn.

Fina du <3

Jag har sörjt och gråtit under helgen men det var ändå skönt att ha annat att göra och vänner och familj att prata med för att kunna gå vidare. Jag misstänker att sorgen är och kommer vara påtagligare hemma hos familjen även om vi har Bella. Ingen Ladie som skäller när vi får besök, sitter och tigger vid matbordet med sina bedjande ögon och sätter upp tassen på benet, ingen klumpeduns som trängs i sängen. Snacka om att det blir tomt för Bella som alltid haft "storasyrran" där som stöd och lekkamrat. 

Båda mina godingar <3
Ladie gjorde allt för godis och mat, till och med rörde på sig ;-)

Så mycket glädje du gett oss. Vi köpte en golden, men du var aldrig som vi hade kunnat vänta oss. Så mycket mer speciell och så mycket mer underbar! Jag kommer att sakna dig. Vila i frid finaste Ladie <3<3<3


Kommentarer
Postat av: Becca

Vad sorgligt! :,( Jag vill inte ens tänka på den dagen som Malte inte kommer finnas här så jag kan i alla fall ana hur du känner! :( <3

Svar: Jag vet! :´( Förstår det! Den dagen dröjer förmodligen :) Även om de är djur är de ju som familjemedlemmar! <3
Ida

2013-04-08 @ 12:28:09
URL: http://thebecca.blogg.se
Postat av: Johanna

Inte kul! :( Men tänk på alla roliga minnen du har med denna underbara och mycket unik vovve!<3

Svar: Nej, verkligen inte :'( Det finns många och det gör jag :) <3
Ida

2013-04-08 @ 21:44:31
URL: http://piiiiinklady.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0