Obehagligt

Det blev inget bloggande från nattåget igårkväll/inatt. Det var en väldigt underlig resa och lite obehaglig tyckte jag. Mest med tanke på personen som satt på andra sidan mittgången av mig. Han luktade svett redan när jag kom in i vagnen, det kändes som han glodde på mig hela tiden (fast jag vågade ju inte kolla :P) han hade massa packning och var väldigt märklig. Inte alla som äter flingor ur ett stort flingpaket på tåget! Jag föreställde mig massa saker om honom, som säkert inte var sanna men... Jag gömde mig under jackans luva och kunde sen sova lite sittandes. Precis när jag skulle slockna så börjar gubben sjunga en låtrad högt. Skumt! Jag lyckades ändå somna, men då drömmer jag en mardröm om gubben. Att han klev över till mig och började tafsa på mig! Drömmen var så verklig och när jag drömmer och behöver hjälp brukar det inte komma ljud när man skriker så då skriker man ännu högre. Jag vaknade av att jag skrek, rätt så högt tror jag, och folk reagerade lite, nyvakna säkert, och jag försökte att inte röra mig för att låtsas som att det inte hänt. Skämmigt! Jag lyckades somna om igen. Men sen på morgonen, skulle jag berätta för folk i sms om natten. Då märker jag att gubben satt sig i sätet bakom mig istället! Som sagt, en minst sagt obehaglig tågresa. Bävade för att han skulle av i Sthlm och att han skulle följa efter mig (!) :P Men han skulle av vid Arlanda och konduktören fick väcka mannen för han somnat! Världens packning hade han och det tog flera minuter innan han kommit av och vi kunde åka vidare. Huvvaligen som norrlänningarna skulle sagt! ;)

I Stockholm var vi tidiga men när jag skulle ta tåget hem, gick inga tåg pga brand i två X2000-vagnar. Men det är en helt annan historia ;)
Nu har jag vart hemma ett tag, packat upp, ätit nachos med El Maco och tagit fram kläder inför morgondagen då jag ska vara hare bland barn på förskola ;) Åter till verkligheten och grupparbeten! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0