VFU och trerätters

Då har två veckor av fyra veckors praktik blivit avklarade! Det är så givande att vara med och få se barnen utvecklas och skapa, hur mycket de kan om man bara ger dem chansen. De diskussioner jag och lärarutbildaren kommit in i huruvida barn kan vara delaktiga när de har ett särskilt behov av stöd, vilken stor betydelse det har hur man ser på barnen för hur man bemöter dem. Så mycket som vi talat om på föreläsningarna som nu förankras i verkligheten. Är rädd att de sista veckorna kommer gå alldeles för snabbt men jag får se till att ta vara på varje stund.
Efter praktiken i veckan har jag satt mig direkt när jag kommit hem och skrivit på datorn eller läst till mina uppgifter, så det var underbart att igår kunna släppa allt för att åka till Marytown där Halv åtta hos Jenny skulle äga rum :D Jag, Jenny, Johanna och AnneLinn ska bjuda varandra på middag fyra kvällar. I helgen är det alltså Jenny och Johannas tur i M-stad och längre fram ska vi vara i Karlstad och jag och AL får köra våra middagsbjudningar :D
Dukningen och förrätten!
Varmrätten!
Efter lite dramatik fick vi eld under fonduegrytan! ;)
AnneLinn snodde choklad, schh!
Vi doppade marschmallows och jordgubbar i chokladen, himmelskt gott!

Märker nu att jag inte fick någon bild på värden Jenny! :S Hon skötte sig exemplariskt och bjöd även på underhållning på balkongen! ;) Men jag får fota henne ikväll, när vi är hos Johanna, då blir det även utgång i staden, spännande! ;)
Trevlig helg alla fina, njut av vårvädret! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0