På promenaden

Tjoho!
Tredje veckan av praktiken är gjord, går så himla snabbt den här gången alltså! Nu väntar en veckas skrivvecka och sen en till VFU-vecka innan jag återvänder till universitetet. Jag började och slutade tidigt både igår och idag så ska bli riktigt skönt att få sova ut imorgon ;) Och i helgen blir det bara chill! Skönt!
Hoppas på härligt våriga hundpromenader också, men har hört det ryktas om snö ikväll, ogilla!
Fixa cykeln måste jag också göra. I tisdags kväll såg pappa att jag inte hade någon luft i bakdäcket. Han lagade läckan och jag var nöjd. Men när jag kommer ut till den på onsdag morgon är däcket platt igen. Som tur var fick jag låna mammas cykel. Han fixade läckan än en gång. När jag skulle sätta mig på cykeln och trampa hem idag fick jag se att det var platt igen!! Så var bara att promenera med den hem... Hemma kollade vi på slangen och det lilla hålet som var i början hade blivit gigantiskt! Bara att köpa nytt, yeay!
Min chef över sommarjobbet ringde idag, och undrade vilka veckor jag ville jobba i sommar. Jag sa ju att jag kunde jobba hela sommaren förutom v.27 när jag sökte så hon undrade om jag ville ha 7 veckor som jag haft de andra somrarna eller om jag ville ha 5. Men till slut bestämde jag mig för 5 veckor, 28-33. Får se om jag blir väldigt rastlös eller hur detta ska gå! :P Andra somrar har jag ju haft 7 veckor som personlig assistent och ibland Posten på det. Jag kan ju skriva in mig och jobba fler pass om jag vill. Ska även skriva in mig på förskolorna jag varit på så de kan ringa om det behövs! Vore ju underbart att jobba som det jag utbildar mig för :)
Så får jag säkert mycket tid över och kan jag ju resa och hitta på saker om jag skulle vilja nu när jag inte jobbar hela sommaren! :D Får hoppas någon annan är ledig samtidigt som jag bara! ;)
Dagens artistsläpp från PIP; Markus Krunegård! Snälla Gud, låt honom spela på onsdag så jag kan gå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0