Rôttpôs

Äntligen!!! Ikväll var det dags för Svenska dialektmysterier med Fredrik Lindström, som jag väntat! En dialektnörd som jag är blev extra glad när första avsnittet handlade om ställen jag och dialekter jag känner till, den dretgoa Munkfôrskan (vet inte om man kallar det det?! :P) Har i alla fall en klasskamrat från Munkfors och tycker hon har den härligaste dialekten jag hört! En av Sveriges goerst i alla fall! ;) Så var korvkiosken i Sunne där jag hängde en sen kväll förra våren efter Kolsnäs med på TV :P Och underbara Fredrik Lindström som bjöd på sig själv och tog till alkohol för att komma dialekten in på djupet! Kolla på SVTplay ni som missade och ni kommer bli lika begeistrade som jag! :)
Överskriften är också något jag lärde mig ikväll, betyder skitstövel, haha!

Kommentarer
Postat av: Becca

Det var skitkul att se! :D

2012-03-15 @ 19:11:49
URL: http://thebecca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0