Dag 2

Då kom vi till dag 2 i Halv åtta hos mig och igår var det Johannas tur. Hon är ju servitris och har som jobb att duka och servera mat, vilket ger henne stor fördel. Att hon dessutom är en grymt bra kock gjorde inte saken sämre. Ingen av oss fyra är särskilt förtjust i fisk men ändå gjorde hon lax som alla åt upp, och som till och med jag tyckte smakade riktigt gott! Det tycker jag är en stor bedrift!
Snyggingarna Jenny och AnneLinn!
Förrätten var toast med supergod ostkräm!
Den omtyckta laxen med varm potatissallad och limesås!
Passoa-pannacotta!
Har tyvärr ingen bild på värden idag heller men antar att man är rätt upptagen som värd och inte har tid att vara med på bild :P
Finmiddagen övergick efter maten till förfest och även Julia och Emelie joinade oss! Efter "Jag har aldrig..." och massa prat och skratt gick vi till KG5 där John Lindberg Trio spelade. En bra spelning och efter det mycket dans för oss som inte var nyktra eller för fulla och fick åka hem ;)
Idag vaknade jag upp hos Johanna och gjorde smaskiga scones till frukost! Sen gick vi en promenad och satte oss på en parkbänk och solade, underbart! :) Efter att ätit våfflor hemma, är ju ett måste på våffeldagen, blev det en till promenad med BellaBus! Nu förbereder jag mig för en ny härlig vecka på VFU! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0