Student 2012

Lovade ju bilder nu när jag fått in dem på datorn. Här kommer några från studenten i fredags. Min kusin Martin gick ur elprogrammet och jobbar sin första dag idag - välkommen till verkligheten ;)


Studenten med familj posar på Holmen! :)


Det blev kaos när studentkortegen och ambulansen skulle fram samtidigt som fulla cyklande utkastare och vanlig trafik runt gatorna i hamnen. För er som inte känner igen ordet utkastare så är det en tradition som enligt min vetskap bara finns i Mariestad. Det är tvåorna som klär ut sig som de på bilden och cyklar och tjoar och sjunger för att göra det extra festligt för studenterna. Sen cyklar man hem till studenter och sjunger, hissar och firar dem och blir ofta bjudna på lite för mycket alkoholhaltig dryck. Men en sjukt kul tradition, i alla fall för de som är det! Kan vara störande för andra med som inte druckit när folk i tights och nätstrumpbyxor blåser en i örat med en minivuvuzela ;) Tänk, för fyra år sen cyklade jag och Johanna omkring på en rosa tandemcykel i nätstrumpbyxor, strumpeband, frack och hög hatt! Vilka minnen! :D


Fin släkt jag har <3


Efter kortegen åkte vi hem och blev bjudna på god mat av moster med familj.


Efter ett tag byttes den lugna släktmiddagen ut till en högljudd studentfest då det yngre festsugna kompisgänget kom och ville fira Martin. Jag visste inte riktigt var jag platsade så jag vandrade fram och tillbaka mellan vardagsrummet och altanen :P På bilden sveper Martin en Xider, tuff kusin jag har ;)


Några utkastare kom och sjöng sånger och hissade Martin. Tur att tjejerna var starka och Martin så lätt ;) Vi var nog många som tvekade på om det skulle gå! :P

Jag hade en riktigt kul dag/kväll och det verkade som Martin trivdes rätt bra han med! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0