Nollning 2012!

Min femte termin på lärarprogrammet har startat, men de här två veckorna är det mer tid som spenderas ute på en gräsplätt, på krogen och fester tillsammans med fantastiska nollor och faddrar än det gör i skolan. Tisdag och onsdag var jag på föreläsning i alla fall och vi fick reda på lite om kursen och vilka grupper vi ska jobba i under terminen. Det blir nog en intressant kurs om än något slapp med endast två föreläsningar i veckan... Men då kanske man kan få jobba extra om man får tid över när man läst klart det som ska läsas ;)
 
Nollningen å andra sidan är allt annat än slapp! Varje dag håller vi igång! I måndags träffade vi nollorna och snicksnackade, lekte och grillade korv! Mysig och lättsam första kväll! :) En grej jag upptäckte när jag hälsade på nollorna var att en av dem är idrottslärare på Centralskolan där jag gått! Känns lite sjukt att en lärare, som inte jag haft, men min bror, är min nolla - världen är liten ;)
I tisdags lekte vi på Gubbholmen när olika utskott inom LÄSK presenterade sig samtidigt som regnet öste ner. Blöta och kalla gick vi till Tempel där vi dansade oss varma och svettiga istället! Så skön stämning så det är inte klokt!
Igår vann vi, eller snarare Johanna, Nicolina och Michael, såpabandyn, påhejade av oss andra i bästa laget Kamera Krew! :D Efteråt dansade vi på ankan en bra stund! Sjukt skoj! :D
Idag blev en lugnare dag då vi spelade spel med gruppen, snackade och skrattade högt hela långa kvällen :) Fick även besök av kommittén och gjorde dem lite fullare än var de var innan ;)

Kings & queens of såpabandy och två i king of the hill! Ge mig ett K! K!! Ge mig ett till, K!! Vad blir det? KK!!! Jag hör er inte; KK!!! <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0