My weekend

Var ska jag börja..?! ;) I torsdags var jag och mamma på kundkväll på Önska. Vi fick gå runt i butiken och prova knivar, gräddspritsare osv, äta goda snittar och chokladmuffins samtidigt som vi tittade på alla fina saker i butiken :) Jag köpte ett turkost skärbräde och ett cerise fruktfat! Färgglatt ska det va! ;)
I fredags på VFUn gjorde jag en observation till så nu har jag skrivit en del av den men tycker den är lite småjobbig, men har till fredag på mig att klura mer så det ska nog lösa sig.
Igår kollade jag och brosan på kusinen när hon spelade innebandy. De vann med 17-1! :D Sen lagade mamma palt här i huset, så då kom släkten och åt så det stod härliga till! Mums! Trevligt att träffa alla var det också! :)
Min första palt, jag åt den och trefjärdedelar till ungefär, vilket ledde till paltkoma (nästan) ;)

Och idag var jag först till Skövde och shoppade lite smått. De blev få saker, men dyrt :P Ett par leggings och en tröja (som det var erbjudande på, kostade idag 79 istället för 249! :O) på Gina, och en jacka och termobyxor på Stadium så nu är jag rustad inför vintern! :) Sen frågade kusinerna om jag ville gå på bio, och det ville jag! Vi såg Smurfarna på Törets historiskt gamla biograf ;D Filmen var riktigt bra! Smurfarna var så söta! Om man ändå kunde få ha en hemma... (A)
Nu ikväll var jag och mamma på höstkonsert. Det var musikkåren, drillflickorna och squaredancers (?) som stod för underhållningen. Alla var jätteduktiga! Plus att jag aldrig hade sett squaredance förut eller vetat vad det är men nu fick jag reda på det. Det är pardans där man dansar som i en ruta och byter partner hela tiden. Det häftigaste är att de inte vet vad nästa steg kommer att bli förrän "utroparen" säger det. Det var en person där som sjöng och sa olika steg samtidigt; "Turn left, ladies; spin!" typ :P
Höstkonsert!
Annars har jag precis ätit en palt och ska strax gå och sova. Vissa har skrivvecka eller höstlov imorgon, men jag kallar veckan som kommer för jobbvecka! :D Jag ska vara på den förskolan som jag jobbat mest på, inte där jag gör min VFU alltså. Jag har åkt på en förkylning också så vi får se om jag får ta emot ännu mer baciller nu ;) Förkylningen började i fredags efter VFUn och jag tycker nästan det är skönt att äntligen ha blivit sjuk :P Klarade mig ju undan alla smittor under och efter nollningsveckorna samt förra VFU-veckan vilket jag tyckte var underligt eftersom alla omkring mig varit sjuka. Men nu visar det sig att jag också är mänsklig.. ;)
Så, nu har ni koll på hur läget är med mig om ni undrade! :P
Ha en fin vecka alla underbara människor! :D

Kommentarer
Postat av: Johanna

Menar du att du aldrig fått dansa squaredance i skolan? Jag har dansat det i två år tror jag, dock inte frivilligt ;) Kul är det samtidigt som det är lite småläskigt att inte veta nästa steg :) Får du chansen ska du absolut testa!

2011-11-01 @ 20:35:22
URL: http://piiiiinklady.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0