Det är dags för fredagsmys...

Imorse fick jag agera kartläsare och chaufför. Nej jag har inte åkt rallybil, utan Passat. Fick joina mamma och lämna ut en extra lastbilsnyckel till en av jobbarna eftersom hans lastbil låst sig själv. Så han stod mitt på en grusväg ute i bushen med lastbilen på tomgång och kunde inte göra något, lyckat! Problemet var att varken jag eller mamma hade lyssnat speciellt noga på vägbeskrivningen som pappa gett oss och mamma trodde hon visste vart vi skulle så där åkte vi mitt ute i ingenstans... "Vi fortsätter lite till, jag tror vi kommer fram till skylten efter den här svängen" Vet inte hur många gånger mamma sa så :P Vi fick ringa en vän och till slut kunde vi lämna nyckeln (Y) Efter det åkte vi och hämtade hem pappas bil i Mariestad och sen var uppdraget slutfört :P

Annars idag har jag bl.a varit ute och sprungit (!) med Marcus och Bella, svettigt värre men det gick bra :P

Nu ska jag göra en pajdeg till kycklingpajen som vi ska äta på fredagsmyset och kanske en jordgubbs- och rabarberpaj också, vi får se :)

Ha det gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0