"Gullhöna!"

Idag har inte mycket blivit gjort. Jag har mest sett och lyssnat på Musikhjälpen, vilka fantastiska människor det finns i vårt land, som skänker pengar för att hjälpa någon i en annan del av världen. Det krävs att vi inte bara tänker på oss själva för att världen ska bli bättre i framtiden. I Musikhjälpen i år gick pengarna till att fler flickor ska få gå i skolan och utbilda sig i bl.a. Etiopien. Och ja, jag hjälpte också till med en liten slant!
En annan av de som bidrog med pengar var Gustav, 5 år, som hade tjatat på sin mamma för att få åka till Musikhjälpens bur i Göteborg och skänka det han sparat i sin spargris, 237 kr. Då var inte mina ögon torra längre! Så söt! Så fick han vara med och rocka till hans favoritlåt, "Moves lika jagger"! Gullhöna som AnaGina skulle ha sagt! ;)
Annars idag har det blivit lite plugg, diskande och massa godisätande :P Det blev ju lite gottigt över igår, och det kan man ju inte bara slänga.. Eller?! ;) Vi åt gott, spelade spel, lekte lappleken och bytte julklappar, det var mycket trevligt! :D
Nu ska jag spela klart spindelharpan och sen sätta mig vid tv:n och se någon film om det inte är något bra på kanalerna ;)

Kommentarer
Postat av: Sussie

Tror jag satt i åtta timmar och tittade igår, haha, och tiden bara flög förbi. Oops, där glömde jag att öva på gitarrspelandet ;)

2011-12-19 @ 07:38:38
Postat av: Ida

Eller hur?! Att det kunde va så underhållande att se på dem kunde man inte tro! ;P Men, hoppas du hinner öva på gitarren ändå så du blir godkänd av oss på onsdag ;)

2011-12-19 @ 12:46:51
URL: http://iiidapersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0