Home sweet home

Hallå där!


(Sorry Johanna, du får stå ut med ett långt inlägg till :P)

Jag har varit hemma i Töreboda sedan i torsdags kväll och om en stund sätter jag mej på tåget upp till mitt hem i Karlstad. Ganska coolt att jag har två ställen som jag kallar hem. Inte lika coolt att behöva släpa grejer fram och tillbaka bara..

Besöket här hemma började hos Johanna i Mariestad i torsdags eftersom bussen stannar där. Mycket lämpligt att hon just har flyttat till den staden då tycker jag :) Sen hämtade pappa mej och vi åkte hem till resten av familjen. I fredags försökte jag läsa den hittills tråkigaste boken i kursen vi har just nu, nämligen den som handlar om Utbildningshistoria. Det gick väl sisådär mellan allt skällande från vovvarna och babblande ifrån mamma. Jag tror hon saknar mej :P

På eftermiddagen åkte jag en sväng till Skövde eftersom jag då fått både lön från Posten och bidrag från CSN och ville hitta nåt snyggt att ha på mej inför lördagens utgång :D Det var även fel på morfars TV så den skulle lämnas in så han hängde med mej :) På egen risk tänkte jag och sa flera gånger att jag skulle gå i klädaffärer men han skulle ändå följa med. Jag hittade som vanligt inte så mycket som jag kände för att köpa så det enda som följde med hem var ett par vinterstövlar, två linnen och strumpor. Men jag hade en trevlig dag med morfar :)

Lördagen spenderades med den tråkiga boken en liten stund, innan Johanna kom och hämtade upp mej flera timmar tidigare än planerat, men oj vad trevligt det var! :D Vi handlade, städade grejade och fixade innan gästerna kom till hennes lägenhet. Jag, Johanna, Sara, Markus och Terra käkade tacos och kladdkaka, mums filibabba! :D Vi pratade, drack och spelade fia med hutt :P Eftersom Sara skulle jobba dagen efter så åkte hon och Markus tidgare, och efter det gick vi andra till Statt!

Igår vaknade jag upp på golvet hos Johanna. Ja, på golvet, för min luftmadrass måste läcka luft.. Terra skulle iväg och jobba så vid nio ringde klockan :P Jag förflyttade mej till den betydligt skönare soffan och Johanna låg i sängen och var jättetrött. Vilket resulterade i att vi kollade på film hela förmiddagen, Kickass och Sommaren med Göran, lagade supergod köttfärsås och pasta, fixade i ordning och sen skjutsade Johanna hem mej vid fyra-tiden.

Hemma käkade vi pizza och sen kom jag äntligen igenom hela historiaboken :D Nu i veckan återstår bara att plugga så att jag lär mej innehållet och lite mer tills tentan vi har på lördag, känns som att jag kan bli hyfsat bra förberedd :) Men förmodligen kommer det komma andra roligare saker i vägen så att jag ändå sitter och råpluggar på fredag kväll.. Fortsättning följer ;)


Ciao!

Kommentarer
Postat av: Becca

SV: Absolut bästa nollningsgruppen någonsin! :D Det är meningen att bilderna ska upp, har bara inte fått tummen ur! :P

2010-09-28 @ 21:58:42
URL: http://thebecca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0