Nya dag (och kurs), nya möjligheter

Hej alla glada! :)

Idag startade vår andra kurs, barn och unga i samhället. Den är dubbelt så lång och har (minst!) dubbelt så många böcker som den förra kursen, 10-11 böcker samt häften och grejer som kommer till :S Nu gäller det att läsa det där åtta timmarna om dagen man ska göra som heltidsstudent... Men som tur är verkar innehållet hyfsat intressant, barns lika värde, genus och så vidare.
Vi blev indelade i nya studiegrupper oxå och min verkar jättebra :) Vi irrade först runt flera omvägar på universitetet för att hitta vårt grupprum, (som om vi hade vetat bättre bara hade kunnat gått igenom dörren och korridoren som vi stod bredvid från början för att komma till.. xD) och sen hade vi allmänt jättekul medans vi gjorde uppgiften oxå!

Jag kom hem, läste lite, och gick och handlade. Innan det var jag duktig och planerade hela veckans matsedel så om det går som jag tänkt så ska jag inte behöva handla innan fredag när jag åker hem till familjen! :) Jag ska göra mitt bästa för att inte bli en sån där fattig student! ;)

Nu ska jag titta lite på tv och kika lite mer i böckerna!

Puss&kram =)


Kommentarer
Postat av: Sara

Men lilla Ida, du borde komma ner hit och prova på att vara student ;) Fyra kurser samtidigt, föreläsningar mellan 8.00-ca17.00 varje dag och sen plugg på skolan mellan 17-ca20.00 innan man kan åka hem! Fast vi har däremot typ bara 1-2 böcker i varje kurs (som tur är). Så jag skulle tycka det vore ganska skönt med 8-timmarsdagar o en kurs ;)



Allt bra annars snygging? :)



puss!

2010-10-06 @ 18:17:37
URL: http://saraaaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0