Utkast: Okt. 13, 2010

Igår provade jag på passet DansBalans på Kauif. Först dansade vi, sen var det styrka och lite yoga. Eftersom det hade vart några gånger tidigare så gick instruktören inte igenom stegen så väl, men jag hängde med ganska bra ändå, eller gjorde mina egna versioner av stegen iaf! ;D Allt var kul förutom yogadelen, så det kan hända att jag kör den träningen fler gånger :)

Idag hade vi föreläsning och efter det en jätterolig och lärorik studiegruppsuppgift. Och idag hade Kenneth låst upp åt oss så vi fick jobba i fred i vårt grupprum. Han blev allt lite förtvivlad när vi berättade att han hade glömt bort oss i måndags, men han är förlåten eftersom han är härligaste läraren! :)
Jag kan tala om att den här delen av kursen har vi blivit indelade i klasser, så nu är vi 25 personer i samma rum på lektionerna istället för 200 som i förra kursen, ganska skönt det :P

Jag var hemma och läste och lagade mat och cyklade sen bort till Studenternas hus för att dansa :D Eftersom det är kompisvecka på Kauif får man ta med sig en vän som får prova på passet gratis, och självklart ville Rebecca hänga på då! :D Dansen var lika kul som vanligt och nu pratade instruktören om att göra nya kombinationer till nästa vecka vilket jag tycker låter som en toppenidé. Inte för att de hon kör nu är tråkiga, tvärtom, men det är alltid trevligt med variation och nya utmaningar. Skulle ju vara lite tråkigt att dansa exakt samma pass och steg hela hösten liksom! :P
När vi var färdigtränade och svettiga följde jag Rebecca till busshållplatsen borta hos mig. Var kul att prata med henne eftersom vi inte har samma lektioner längre och har därför inte träffats på ett tag. 

När hon åkt så trampade jag den korta biten hem. Och vet ni vad, det kan faktiskt regna i Karlstad. Under de 20 minuterna jag var ute ikväll så fick jag nog tretton droppar på mig! :D

Imorgon står tvätta och plugga på schemat eftersom jag är "ledig" hela dagen. Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0