I Karlstad händer det grejer!

Nu är jag efter igen! Men nu ska ni få veta vad som hänt de senaste dagarna häruppe i Värmland. I torsdags gjorde Soran Ismail en standup-show på Karlstads universitet! Så jag och Rebecca var på plats. Han var grymt kul! Väldigt provocerande och jätterolig! :D

Och eftersom även MammaMia!-tour (den engelskspråkiga versonen) var på plats i Karlstad (närmare bestämt LöfbergsLilaArena!) den här helgen så hade Studentkåren lyckats sno åt sig 700 gratis-biljetter till 15.00-föreställningen åt oss medlemmar!!! :D Så efter fredagens föreläsning gick jag och Sussie på musikalen och fick sitta så bra som sjätte raden på parketten! Artisterna var superduktiga och de sjöng många fler låtar än de som är med i filmen. Grymt häftigt med alla kulisser, livemusiken och hela den glada stämningen!!! :D


Sussie som var gööörhungrig hugger in på kinamaten innan musikalen


MammaMia!!!


Sen promenerade vi in till staden från Färjestad eftersom vi insåg att bussarna skulle vara smockfulla. Såhär fint var det längs Klarälven!


På lördagen kom Julia upp hit och vi käkade, var på 20-årsfest och drog sen till Glada Ankan, mycket rolig och lyckad dag/kväll! :D Hon åkte hem på söndagseftermiddagen och jag tog tag i pluggandet.

Måndag och tisdag hade jag föreläsningar, inte supernödvändiga inför tentan men ändå intressanta :) På tisdagen efter skolan följde AnneLinn med mej hem en sväng, vilket var himla trevligt :) När jag hade följt henne tillbaka till bussen så fick jag känna på regnet igen. Jag hade glömt hur kallt och äckligt det är med regnskurar efter 1,5 månad i staden där solen alltid skiner!
Jag bytte till torra kläder och satte mej att plugga när jag fick ett mess från min bästa vän Johanna som undrade om hon fick komma och hälsa på :D Vid åtta-tiden ringde hon på dörren och vi pratade och skrattade hela kvällen och kunde ha gjort det hela natten oxå om jag inte hade bestämt att vi var tvungna att sova! :P Åtta på onsdag morgon åkte hon igen eftersom hon jobbar, men vad glad jag är att hon gjorde den trippen!!! :D <3

Efter det har jag pluggat med Rebecca och Erika och städat lägenheten skinande ren eftersom jag får finfrämmat av mormor och morfar imorgon :) Jag hörde något om att de skulle ha med sig Hembageriets krämbullar, hihi ;D Vi ska shoppa och sen ska jag åka med dem hem till Töreboda eftersom jag är ledig från skolan fram till på måndag då vi har TENTA! Så plugga är det som gäller.. Men hoppas även jag hinner träffa lite folk :)

Nu ska jag sova, natti natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0