Mitt liv som tjugoåring

Tjolahopp!

I torsdags tog jag tåget hem till Töreboda och där möttes jag av Johanna. Hon hade förberett mej på att jag skulle bli firad av henne då, på vilket sätt hade jag ingen aning om. Vi åkte till hennes lägenhet som var pyntat med ballonger :) Hon berättade att vi skulle gå till Systemet. Precis vad jag ville eftersom det inte blev av på min födelsedag. Så jag tar på mej jacka och skor och väntar på att hon oxå ska göra det. "Du trodde väl inte du skulle få gå klädd sådär?!" 
Johanna syftade på i somras när hon själv fyllde 20 och fick gå runt i Mariestad (och självklart på Systemet) med en tuta som vi tvingade henne tuta i ganska ofta och samtidigt bära runt på en stor rosa skylt som det stod "Johanna 20 år" på så folk la märke till henne på den stora dagen. Själv var även HappyBirthday-glasögonen på. :)
I alla fall, i torsdags innan vi gick utanför dörren fick jag vackert ta på mej en grisrosa kjol med resår så jag kunde ha den UTANPÅ jackan, rosa mössa, ett rosa hawaii-halsband, samt glasögonen. Som grädde på moset knöt hon ett knippe ballonger runt midjan... Jippi! Eller inte... Men vad gör man inte för sina vänner ;) Motvilligt följde jag med Johanna ut på största gatan i Mariestad, över övergångsstället och så småningom in på Systembolaget.


Såhär såg jag ut när jag premiärhandlade på bolaget

Väl ute och påväg hem med min påse med alkoholhaltiga drycker i :D Så kom Johanna på att hon var tvungen att köpa mjölk, så vi gick in på ICA oxå... :s Skulle gissa på att MÅNGA fick sig ett gott skratt eller två den här eftermiddagen, men det bjuder jag på :)

På ICA träffade vi Julia och Paulina :) Julia följde med hem till Johanna och vi satte oss och snackade vid Johannas nya barbord. Efter ett tag ringde det på dörren och där står Sara! :D Som tidigare hade sagt till mej att hon inte kunde komma eftersom hon hade lektion på fredagen, men det var bara ljug! :P

Blev en riktigt kul kväll med sightseeing runt halva stan, mat på Luna och avslutningsvis te och bullar i mysigaste lägenheten jag vet :) TACK TJEJER! :D <3


På fredagen korrigerade jag mitt arbete som var krångligare än jag hade väntat mej, men tillslut blev det färdigt. Familjen firade mej med tacomys och presenter. Jag fick en halsband+örhängen i silver, en kökskniv, Eclipse och ett par mysiga tofflor! :)
På lördagen var det kalas för släkten så det var huset fullt. Av dem fick jag pengar, supersnygga shotglas, en tomte, blommor, ett armband, godis, en flaska Baileys och en Tepuila rose. Tror det var allt. Nöjd med presenterna är jag iaf! :D
Kusinerna lyckades även övertala mej att följa med till Statt så det blev utgång och en riktigt lyckad sådan! :D

Idag vid lunchtid tog jag bussen till K-town igen. Gick bra tills vi kom ut på E18 och långt framför blinkar ett par ljusblandare. Jag kan bara gissa att de var någon som plogade vägen just då. Det ledde iaf till världens bilkö och att sträckan som vanligtvis tar 25-30 minuter tog dubbelt så lång tid... DRRRYGT!

Nu blir det snart blir det sängen, skola imorn :) Gonatt!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh, tequila rose har du ju BARA bra erfarenhet av ;D

2010-12-05 @ 23:12:34
URL: http://piiiiinklady.blogg.se/
Postat av: Sara

Vilken tur att det blev en lyckad födelsedagshelg! :D <3

2010-12-06 @ 17:36:53
URL: http://saraaaolsson.blogg.se/
Postat av: Johanna

Haha, minns du inte? Min 20års-dag, Olstorp??

2010-12-06 @ 21:51:22
URL: http://piiiiinklady.blogg.se/
Postat av: Madde

Maria (hon i kassan) hälsar att kommer du klädd så där nästa gång också så behöver du inte visa LEG! :P

2010-12-08 @ 07:13:27
URL: http://madduskan.zoomin.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0