Gestaltning, tjohoo!

He
Nu har jag verkligen halkat efter i bloggandet. Men jag ska sammanfatta lite vad som har hänt i skolan på sistone om någon nu skulle vara intresserad av det :P

Kursen vi har nu är en estetisk kurs så vi har haft sex stycken workshops. I bild, media, drama, dans, musik och litteratur. Där fick vi prova på aktiviteterna och fick lite tips på hur man kan använda dem i förskolan/skolan. Jätteroligt tyckte jag att det var! Vi slapp bara sitta och lyssna på en föreläsning och istället leka, sjunga, spela och DANSA t.ex! :) Sedan blev alla studiegrupper tilldelade en aktivitet som vi ska gestalta och lära ut igenom, till de andra i klassen. Redovisningen fungerar som en examination så det går inte bara att flumma ihop något heller. Min grupp fick media så vi har fotat, redigerat, fotat ännu mer och suttit framför datorn hur länge som helst! (en stor del av de tre dagar vi har jobbat med det iaf :P) Imorgon har vi redovisning så alla grupper ska visa upp och se på varandras gestalningar! Jag tycker det ska bli superroligt att se vad de andra grupperna har hittat på och självklart ska det bli kul att visa upp vår film! :) Efteråt ska gruppen käka julmat i restaurangen och sedan är det jullov! :D Hu, vad fort min tid här i Karlstad har gått, snart är det bara tre år kvar av utbildningen! (Y) ;) Men jag trivs himla bra så jag tror att de åren bara kommer swischa iväg de oxå! :)

Idag började min grupp halv nio, finslipade det sista och vid elva var vi klara. Vi käkade och sen tog jag, Malin och Ann-Sofie bussen till stan. Jag gick på julklappsjakt och har typ fixat allt inför fredag nu. Jag tycker det är så sjukt att det är julafton om fyra dagar! Men mysigt ska det bli! :)

Mamma kommer och hämtar mej efter skolan imorgon, så är bäst att städa så att jag hittar allt jag ska ta med hem.. (A)

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Becca

Äntligen uppdatering! :P Det tycker jag du ska bli bättre på, speciellt nu när vi inte kommer träffas på ett tag! :)

2010-12-20 @ 21:48:52
URL: http://thebecca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0