Julen är här!

Jag överlevde två stressiga dagar med två olika jobb bägge dagarna och i torsdags eftermiddag fick jag äntligen julledigt! :) Att köra post i en elbil utan värme i 15 minusgrader i ca fyra timmar är inte kul! Jag trodde seriöst att fingrar och tår skulle trilla av men som tur var satt de kvar och tinade efter ett par timmar... Är det lika kallt på måndag får de bli att ta på Postens overall! Säkert ganska fult och otympligt men jag vill inte frysa! Burr!

Kylan och snön gjorde att jag blev sen in på torsdagen och hade drygt en timma över innan jag skulle iväg till Johanna för att ha uppesittarkväll. Stress och oklara överenskommelser gjorde att när jag kommit till stan och träffat de andra fick ta med mej Sara på en extrarunda till Valkeberg och hämta föräldrarna Janssons frestelse som jag skulle hämtat på vägen till stan ;) Men när vi äntligen var framme och hade alla grejer så var det himla skönt! Jag fick julkänslor (på tiden) och hade en underbar, mysig och lugn kväll med mina kära vänner :) Glögg, julmat, julmust, julgodis, en julgran och massa tomtar, julmusik, kan inte bli annat än awesome (jul)stämning i Himmelriket! :D <3

Julaftonsmorgon vaknade jag upp hos bästis och åkte sen hem och öppnade klappar och hade julfika med familjen innan vi gjorde oss iordning för att åka till moster och morbror. Där samlades det vanliga gänget med mormor, morfar och kusiner för traditionellt julaftonsfirande.
När vi hälsat och snackat lite åt vi massa god julmat :D Efter Kalle Anka, något senare än vanligt, kom tomten. Han brukar komma strax innan 16.00, men nu hann vi se lite av "Kan du vissla Johanna?" för första gången :P Lika gammal och skröplig som alltid stegade tomten in i vardagsrummet med sin säck och började dela ut julklappar. I vanlig ordning fick småkusinerna flest klappar men jag fick en bra hög jag med! :D
Dagen fortsatte med julkakor, julgodis, gröt med tillhörande grötrim och de bästa och längsta uttalades av min poetiska broder ;) På kvällen kikade vi på Svensson, Svensson, pratade, skrattade, lekte och såg på film :) En riktigt härlig julafton :) <3


Söta Bella var julfin och hittade en skön matta som hon nästan smälte in på ;)


Tomten på ingång


Minsta kusinen får ett paket :)


Även Ladie fick julklappar och var inte sen med att öppna dem ;)


Min hög med paket :) Innehållande brödrost, kaffekokare, påslakanset, överkast, handdukar, pengar, godis med mera :)

Idag blev det sovmorgon och nu taggar jag för juldagsfirande med vännerna och sen utgång på Statt! :D Ska bli görkul!

Vi ses i dimman! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0